آريا1+5

با سلام به همه ی شما عزیزان

نتیجه:آرزو بر حوانان عیب نیست!

با تشکر آلمان

10 / 6 / 1391برچسب:, :: 18:6 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

با سلام

امیدوارم حالتون خوب باشد.

یک خبر داغ دارم،ما توانستیم با لمونی اسنیکت ارتباط برقرار کنیم.

شما می توانید هر سوالی دارید ،در بخش نظرها بگویید یا

به ایمیل:DrGerman91@yahoo.comارسال نمایید.

ما سوالات شما را از ایشان می پرسیم و شما فقط تا ساعت17روزچهارشنبه این هفته می توانید سوالات خود را بپرسید.

با تشکر آلمان

10 / 6 / 1391برچسب:, :: 17:45 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

مشاهده و تصوير برداري از جغد انبار در شهرستان آران و بيدگل

۲ قطعه گونه نادر جغد انبار توسط مامورين اداره حفاظت محيط زيست شهرستان آران و بيدگل ثبت شد.

 
به گزارش روابط عمومي حفاظت محيط زيست استان اصفهان، در بخش كويرات شهرستان آران و بيدگل و در حاشيه منطقه يخاب ۲ قطعه گونه نادر جغد انبار مشاهده و تصاوير توسط مامورين اداره حفاظت محيط زيست اين شهرستان ثبت شد.
 
 
 
 
 
 
گفتني است اين دومين مورد رويت و شناسايي اين گونه نادر در حوزه شهرستان آران و بيدگل مي‌باشد.
 
 
 
 
 
 
 
 
منطقه يخاب آران و بيدگل يكي از مناطق مستعد و كريدور زيستگاهي مناسب بين پارك ملي كوير، منطقه حفاظت شده خارو و كركس بوده و با تنوع زيستي بالا زيستگاه گونه ‌هاي چون يوز ايراني، كاركال، گربه شني، گربه وحشي و انواع پستانداران و پرندگان و خزندگان مي‌باشد.
 
 
با تشکر
فرانسه

10 / 6 / 1391برچسب:, :: 11:16 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

با سلام دیگه تابستان داره تمام می شود ولی ترول ها هیچ وقت تمام نمی شوند.

 

43

نتیجه گیری:هیچ وقت به همسران خود گیر ندهید.

با تشکر آلمان

9 / 6 / 1391برچسب:, :: 14:30 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

 

اخترشناسان موفق شده اند تصویری خیره کننده و شگفت انگیز را از همزاد کهکشان راه شیری به ثبت برسانند.

 

 

نمای گسترده از کهکشانی به نام NGC 6744 می تواند نمونه ای خوب از نمای خارجی کهکشانی باشد که زمین به همراه ساکنانش در آن سکونت دارند، در واقع یک مسافر فضایی با عبور از کنار کهکشان راه شیری چنین منظره ای را مشاهده خواهد کرد.

 

این کهکشان مارپیچی در فاصله 30 میلیون سال نوری در جنوب صورت فلکی طاووس قرار گرفته است. این تصویر توسط اخترشناسان در رصد خانه جنوبی اروپا به گونه ای به ثبت رسیده که چهره کامل این کهکشان را به خوبی و وضوح آشکار کرده و بازوهای مارپیچی آن را نمایان ساخته است.

 

از این رو اخترشناسان با توجه به شباهتهای این کهکشان و کهکشان راه شیری، آن را دو قلو یا همزاد کهکشان راه شیری می خوانند، با این تفاوت که ابعاد این دو هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند زیرا کهکشان راه شیری وسعتی در حدود 100 هزار سال نوری دارد در حالی که کهکشان NGC 6744 شعاعی دو برابر راه شیری دارد.

 

بر اساس گزارش اسپیس، بازوهای غبارآلود و مارپیچی این کهکشان منزلگاه بسیاری از محدوده های تولد ستارگان است که به رنگ قرمز دیده می شوند. اخترشناسان این تصویر را با استفاده از تلسکوپ 2.2 متری لاسیلا در شیلی به ثبت رسانده اند.

8 / 6 / 1391برچسب:, :: 22:7 :: نويسنده : سران کشور های 1+5
امروز سر چهار راه کـتـک بـدی از یـک دختـر بچـه ی هفـت سـالـه خـوردم ! اگه دل به درددلم بدین قضیه دستگیرتون میشه …
پشت چراغ قرمز تو ماشین داشتم با تلفن حرف میزدم و برای طرفم شاخ و شونه میکشیدم که نابودت میکنم ! به زمینو زمان میکوبمت تا بفهمی با کی در افتادی! زور ندیدی که اینجوری پول مردم رو بالا میکشی و… خلاصه فریاد میزدم که دیدم یه دختر بچه یه دسته گل دستش بود و چون قدش به پنجره ی ماشین نمی رسید هی می پرید بالا و میگفت آقا گل ! آقا این گل رو بگیرید…

منم در کمال قدرت و صلابت و در عین حال عصبانیت داشتم داد میزدم و هی هیچی نمیگفتم به این بچه ی مزاحم! اما دخترک سمج اینقد بالا پایین پرید که دیگه کاسه ی صبرم لبریز شد و سرمو آوردم از پنجره بیرون و با فریاد گفتم: بچه برو پی کارت ! من گـــل نمیخـــرم ! چرا اینقد پر رویی! شماها کی میخواین یاد بگیرین مزاحم دیگران نشین و … دخترک ترسید و کمی عقب رفت! رنگش پریده بود ! وقتی چشماشو دیدم ناخودآگاه ساکت شدم! نفهمیدم چرا یک دفعه زبونم بند اومد! البته جواب این سوالو چند ثانیه بعد فهمیدم!


ساکت که شدم و دست از قدرت نمایی که برداشتم، اومد جلو و با ترس گفت: آقا! من گل نمیفروشم! آدامس میفروشم! دوستم که اونورخیابونه گل میفروشه! این گل رو برای شما ازش گرفتم که اینقد ناراحت نباشین! اگه عصبانی بشین قلبتون درد میگیره و مثل بابای من میبرنتون بیمارستان، دخترتون گناه داره …

دیگه نمیشنیدم! خدایا! چه کردی با من! این فرشته ی کوچولو چی میگه؟!

حالا علت سکوت ناگهانیمو فهمیده بودم! کشیده ای که دخترک با نگاه مهربونش بهم زده بود، توان بیان رو ازم گرفته بود! و حالا با حرفاش داشت خورده های غرور بی ارزشمو زیر پاهاش له میکرد!

یه صدایی در درونم ملتمسانه میگفت: رحم کن کوچولو! آدم از همه ی قدرتش که برای زدن یک نفر استفاده نمیکنه! … اما دریغ از توان و نای سخن گفتن!

تا اومدم چیزی بگم، فرشته ی کوچولو، بی ادعا و سبکبال ازم دور شد! اون حتی بهم آدامس هم نفروخت! هنوز رد سیلی پر قدرتی که بهم زد روی قلبمه! چه قدرتمند بود!

همیشه مواظب باشید با کی درگیر میشید! ممکنه خیلی قوی باشه و بد جور کتک بخورید که حتی نتونید دیگه به این سادگیا روبراه بشین …

انگلستان

8 / 6 / 1391برچسب:, :: 17:32 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران، اين پازل به بزرگي سيصد متر مربع است و در برابر آکادمي اپرا نووسيبريسک نقش بسته است.
مسئول موسسه گوته در نووسيبريسک درباره ايده اين طرح مي گويد : ما ايده اين طرح را با همکارانمان از مدتها پيش در مسکو داشتيم. اين واقعه با شهر نورنبرگ آغاز شد. جايي که آلبرش دورر از آنجا مي آيد. آنان اين برنامه را به عنوان بخشي از مراسم سال آلمان در روسيه به ما پيشنهاد دادند.
چهره نقاش و رياضي دان مشهور آلماني با يک هزار و بيست و سه قطعه هشتصد گرمي به تصوير کشيده شده است.
اين اقدام از سوي موسسه فرهنگي گوته و وزارت فرهنگ روسيه در منطقه نووسيبريسک با هدف تعميق روابط سياسي ، اقتصادي ، فرهنگي و علمي ميان روسيه و آلمان صورت گرفته است.

8 / 6 / 1391برچسب:, :: 16:10 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

8 / 6 / 1391برچسب:, :: 15:48 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

پارلمان بریتانیا یا پارلمان پادشاهی متحد بریتانیا و ایرلند شمالی بالاترین نهاد قانون‌گذاری در بریتانیای کبیر و متعلقات است. این پارلمان به تنهایی حق قانونی حکومت به سایر نواحی را دارد. بالاترین مقام در این پارلمان ملکه الیزابت دوم است، گرچه این مقام تشریفاتی است و ملکه از فعالیت سیاسی و هرگونه دخالت یا تصمیم‌گیری در امور کشوری منع شده‌است.

این پارلمان از دو مجلس عوام و اعیان تشکیل شده‌است.

مجلس عوام مجلس نمایندگانی است که اعضای آن هر ۵ سال یک‌بار به‌طور مردمسالارانه از سوی مردم برگزیده می‌شوند. مجلس اعیان شامل روحانیون بلندپایه و لُردها است؛ بطور کلی اعضای مجلس اعیان توسط مردم انتخاب نمی‌شوند. این دو مجلس در تالارهای متفاوت در کاخ وست‌مینستر واقع در وست‌مینستر در لندن تشکیل جلسه می‌دهند. برای این تالارها نام «خانهٔ مجلس» نیز استفاده می‌شود.

یکی از ویژگی‌های نظام دموکراسی پارلمانی در بریتانیا، وجود رابطه تنگاتنگی میان قوه مجریه و قوه مقننه است: اعضای دولت، کابینه و هئیت وزیران از میان نمایندگان مجلس انتخاب می‌شوند و نخست‌وزیر نیز خود یکی از نمایندگان مجلس عوام و رهبر حزب اکثریت است.

ریشه پارلمان کنونی در شوراهای آغاز سده‌های میانه بوده. این شوراها وظیفه رایزنی حکومتی را بر عهده داشتند. به طور نظری، قدرت اصلی قانون‌گذاری در دست «ملکه حاضر در پارلمان» است ولی در زمان معاصر، قدرت واقعی به مجلس عوام واگذار شده و ملکه معمولاً طبق توصیه نخست‌وزیر عمل می‌کند و قدرت مجلس اعیان نیز محدود شده‌است.

پارلمان بریتانیا گاه به عنوان «مادر مجالس» نیز نامیده می‌شود زیرا ارگان‌های قانون‌گذاری بسیاری از کشورها به‌ویژه کشورهای همسود از روی الگوی آن تشکیل شده‌است. پارلمان بریتانیا همچنین بزرگ‌ترین ارگان قانون‌گذاری انگلیسی‌زبان در جهان است.

انگلستان

8 / 6 / 1391برچسب:, :: 15:24 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

Britain

8 / 6 / 1391برچسب:, :: 14:27 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

Great Britain

8 / 6 / 1391برچسب:, :: 13:20 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

 GodfreyKneller-IsaacNewton-1689.jpg

ايزاك نيوتن در سال 1642 در انگلستان بدنيا آمد.پدرش دو ماه قبل از متولدشدنش درگذشته بود. زماني كه ايزاك 3 ساله بود مادرش دوباره ازدواج كرد،واو نزد مادربزرگش باقي ماند. او علاقه اي به مزرعه خانوادگي نداشت،به همين جهت او براي تحصيل به دانشگاه كمبريج فرستاده شد.

 

 

ايزاك تنها چند ماه بعد ازمرگ گاليله متولد شد،يكي از بزرگترين دانشمندان تمام قرن ها. گاليله ثابت كرده بود كه اين سياره ها هستند كه به دور خورشيد مي چرخند و نه بدور زمين،آن طور كه عموم مردم مي انديشيدند. ايزاك نيوتن به دستاوردها و اكتشافات گاليله و ديگران بسيار علاقمند بود. ايزاك فكر مي كرد كه عالم هستي مثل ماشيني عمل مي كند كه قوانين كم و ساده اي بر آن حاكم است.

 

 

 

و همانند گاليله بر اين انديشه بود كه رياضيات راهي ست براي اثبات و بيان اين قوانين.نيوتن يكي از بزرگترين دانشمندان دنيا بود چون هم ايده و انديشه هاي خود را حفظ كرده بود و هم از انديشه هاي ديگر دانشمندان بهره ميگرفت تا تصويري از بدست آوردكاركرد عالم. ايزاك نحوه كار جهان را با رياضيات مي داد،او قوانين حركت و جاذبه را فرمولبندي كرد.اين قوانين فرمولهاي رياضي هايي هستندكه حركت اشيا هنگامي كه بر آنها نيرويي وارد مي شود را توضيح ميدهند.

 

 

هنگامي كه ايزاك به عنوان پروفسور رياضيات در دانشگاه تدريس مي كرد،مشهورترين كتابش،را منتشر كرد. او 3 قانون مهم را در مورد حركت اشيا در اين كتاب آورده است. سپس او تئوري ها و نظراتش را در مورد جاذبه تشريح كرد.

 

 

جاذبه نيرويي است كه باعث مي شود اشيا به طرف زمين كشيده شوند. مثلا اگر مدادي از ميز به پايين سقوط كند بر روي كف اتاق مي افتد نه روي سقف.

 

 

ايزاك همچنين در اين كتابش از قوانينش استفاده كرد تا نشان دهد كه سيارات در يك مدار بيضوي شكل بدور خورشيد ميگردند نه مداري دايره اي نيوتن از سه قانون براي بيان حركت اجسام استفاده كرد. كه از آنها به قوانين نيوتن اسم برده ميشود.

 

 

قانون اول ميگويد كه جسمي كه نه كشيده شود و نه هل داده شود،همچنان باقي مي ماند ويا حركتش را برخط مستقيم با سرعت ثابت ادامه مي دهد.

 

 

فهميدن اين مطلب كه يك دوچرخه بدون اينكه كشيده شود ويا هل داده شود بدون حركت مي ماند ساده است،اما فهميدن اينكه جسمي بدون كمك به حركتش ادامه دهد مشكلتر به نظر مي رسد. دوباده به دوچرخه فكر كنيد، اگر كسي در هنگام دوچرخه راندن قبل از توقف دوچرخه ازآن پايين بپرد چه اتفاقي مي افتد؟ به حركتش ادامه ميدهد يا مي افتد.

 

 

تمايل يك جسم به بي حركت باقي ماندن ويا ادامه حركت در يك خط مستقيم با سرعت ثابت اينرسي خوانده ميشود.

 

 

قانون دوم F=MA

 

نيرو = جرم شتاب بيان ميكند كه چگونه نيرويي بر جسمي عمل ميكند اگر شخصي سوار بر دوچرخه پدال آن را به جلو فشار دهد دوچرخه به سمت جلو ميرود،واگه شخصي دوچرخه را از پشت بگيرد و به جلو هل دهد شتاب دوچرخه افزايش مي يابد.اگر دوچرخه سوار ترمز را فشار بدهد از سرعتش بآرامي كم ميشود واگراو فرمان دوچرخه را به سمتي به گرداند،مسيرآن عوض خواهد شد.

 

 

قانون سوم مي گويداگر جسمي كشيده شود يا هل داده شود،همين جسم در مسيرمخالف به همان اندازه ميكشد و يا هل خواهد داد.

 

 

شخصي جعبه اي را بلند ميكند،براي اين كار نيرويي صرف كرده است جعبه سنگين است به اين دليل كه،همان مقدار نيرو را به دستهاي بلندكننده وارد ميكند. اين وزن از طريق پاهاي فرد به زمين منتقل ميشود،زمين هم به همان اندازه به پاهاي فرد نيرويي به سمت بالا وارد مي كند. اگر زمين نيروي كمي را به شخص وارد كند،شخص بلندكننده مي افتد. و اگر كف زمين نيروي زيادي وارد كند شخص به پرواز در خواهدآمد.

اگر نیوتن هم موبایل داشت

 

 

بيشتر مردم وقتي به نيوتن فكر ميكنند،اون رو زير يك درخت سيب در حال افتادن سيب مي بينند.زماني كه نيوتن سيب راهنگام افتادن ديد به فكر حركت خاصي افتادـجاذبه. نيوتن فهميد كه جاذبه نيروي جذب كننده اي ست بين دو جسم. او همچنين دانست كه اجسام با جرم بيشتر نيروي جاذبه بيشتري را اعمال مي كنند،يا به بيان ديگري اجسام كوچكتر را به سمت خود مي كشند.اين همان دليلي است كه سيب به خاطر آن به سمت زمين مي افتدبه جاي رفتن به هوا،واينكه چرا مردم در آسمان شناور نيستند ايزاك در مورد جاذبه وسيب انديشيد. او فكر مي كرد كه ممكن است جاذبه به زمين واشياي بر روي آن محدود نشود چه مي شوداگر جاذبه در ماه واطراف آن وجود داشته باشد؟ ايزاك نيرويي كه لازم بود تا ماه به دور زمين بگردد را محاسبه كرد.وسپس با نيرويي كه موجب افتادن سيب شده بود،مقايسه كرد.بعد از پذيرفتن اين واقعيت كه ماه بسيار از زمين دور است،و جرم بسيار بيشتري دارد،او متوجه شدكه نيروها مساوي است.ماه توسط نيروي جاذبه زمين به دور مدار زمين نگه داشته شده است محاسبات نيوتن درك مردم از عالم را تغيير داد.كسي تا آن زمان نمي توانست بگويد كه چرا سيارات در مداراتشان مانده اند؟. چه چيزي آنها را نگه داشته است؟ پنحاه سال قبل از اينكه نيوتن متولد شود تصور مردم براين بود كه سياره ها توسط سپرهاي نامرئي نگه داشته شده است. ايزاك ثابت كردكه آنها توسط جاذبه خورشيد نگه داشته شده اند.همچنين او نشان داد كه نيروي جاذبه به فاصله و جرم دو جسم بستگي دارد او اولين كسي نبود كه فهميد مدار سيارات حلقوي نمي باشد،بلكه بيشتر بيضوي شكل هستند.

انگلستان

7 / 6 / 1391برچسب:, :: 19:34 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

متن را بخوانید اول تصمیم بگیرید و فکر کنید که کدام ناحیه از اعضای بدنتان را در
ابتدا می‌شورید و بعد این تست را ادامه دهید.

1-شما شخصی هستید که هنگام ورود به حمام صورت خود را می‌شورید
2-شما شخصی هسیتد که ابتدا زیر بغل خود را می‌شورید
3-شما شخصی هستید که ابتدا موهای سر خود را می‌شورید

4-شما شخصی هستید که اول قفسه‌ی سینه تان را می‌شورید
5-شما شخصی هستید که اول شانه‌هایتان را می‌شورید
6-شستن سایر نقاط بدن

1-اهمیت بسیاری دارد اما نسبت به اهمتی که پول در زندگی شما دارد کوشش کمی‌برای به
دست آوردن آن انجام ‌می‌دهید سطح تقاضا و تلاش شما دارای توازن نمی‌باشد . در صحبت
های خود خیلی پایبند صداقت نیستید و برای اینکه به مقصود خود برسید گاهی اوقات
صداقت خود را فراموش می‌کنید . افرادی که در اطراف شما هستند به دلیل رفتارهای
متفاوتی که شما انجام می‌دهید قادر به درک صحیحی از شما نیستند ولی شما به تفکرات
دیگران راجع به خودتان اهمیت زیادی نمی‌دهید و معمولا کارهایی را که خودتان دوست
دارید و طبق خواسته و میل خودتان باشد انجام می‌دهید.

2-شما شخصی قابل اعتماد و
بسیار مسئول هستید و هر کاری که بر عهده شما گذاشته می‌شود را به خوبی انحام
می‌دهید . شخصی کاملا مردمی‌هستید و به همین دلیل و ویژگی که دارید بسیاری از افراد
مطیع شما هستند و ارزش بالایی را برای شما  قائل هستند ، زیرا شما اگر دوستی داشته
باشید که در قطب شمال زندگی کند و به کمک شما احتیاج داشته باشد بلافاصله با شنیدن
این خبر به کمک او می‌روید . اما توصیه می‌کنیم اینقدر صادق نباشید زیرا باعث
می‌شود که متحمل  ضربات جبران ناپذیری شوید.

3-این افراد هنرمند، خلاق،
هستند و معمولا دارای افکاری مثبت هستند که باعث می‌شود دیگران را به خود جذب
کنند.  این افراد معمولا آنقدر در رویاهایی خود غوطه ور می‌شوند که گاهی فراموش
می‌کنند در حال حاضر و در این زمان به سر می‌برند. برای به دست آوردن پیروزیها و
موفقیت ها با تلاش مدام و پیوسته  پیش می‌روید. شما قادر به درک موضوعاتی هستید که
دیگران نمی‌توانند آن را درک کنند. موقعیت اجتماعی برای شما بسیار مهم تر از جنبه ی
اقتصادی آن می‌باشد. به خانواده و دوستانتان اهمیت زیادی می‌دهید.

4-شما شخصی هستید که زیاد
اهل حرف و سخن نیستید و ترجیح می‌دهید در مورد کاری صحبت نکنید تا این کار به اتمام
برسد و بعد در مورد آن صحبت می‌کنید ، آدمی‌رک هستید.آرامش خیال و آسودگی بزرگترین
هدف شما در زندگی است . شما شخصی هستید که نمی‌توانید افرادی که به نوعی حواس پرت

یا پریشان هستند تحمل کنید . شما همیشه تمایل به کارهای جدید و نو دارید و از تمام
وقایع جدید و متنوع استقبال می‌کنید.

5-این افراد  معمولا در همه‌ی
کارهای خود با ناامیدی وارد می‌شوند به همین دلیل نمی‌توانند پیروز میدان شوند جون
از ابتدای امر با نا امیدی وارد می‌شوند . علی رغم توانایی های زیادی که دارید تا
کنون پیشرفت قابل توجهی نصیب شما نشده است . دوست دارید وقت خود را در تنهایی
بگذرانید و از تفریحات جمعی فراری هستید . پول برای شما در زندگی تان تاثیری وافر و
باور نکردنی دارد در حالی که بر تمام قعالیت های شما تاثیر مستقیمی‌دارد.

6-شما شخصی بسیار متعادل هستید، به راحتی می‌توانید درون
خود را کنترل کنید و بر احساسات قلبی تان فائق شوید . شما  فردی فعال  و پویا
نیستید باید این موضوع را یاد بگیرید که این حس را در خود بیدار سازید تا بتوانید
زندگی تان را از هیجان سرشار کنید . شما شخصی دوست داشتنی هستید و به هر مجلسی که
قدم بگذارید دوستان زیادی را برای خود پیدا می‌کنید.
با تشکر آلمان

 

7 / 6 / 1391برچسب:, :: 19:28 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

View Image

«وينستون چرچیل» در ۳۰ نوامبر ۱۸۷۴، در «بلنهایم پالاس» واقع در «آکسفورد شایر» انگلستان به دنیا آمد. پدر وی «لرد راندولف چرچیل»، سیاستمدار و مادر او «لیدی راندولف چرچیل»، دختر یک ثروتمند امریکایی بود. او همچنین برادری به نام «جان استرنج اسپنسر چرچیل» داشت.
چرچیل تحصيلات خود را در مدرسه «هارو» به پايان رساند و پس از آن به فرهنگستان نظامی- سلطنتی «سندهرست» پيوست. وي در سال ۱۸۹۳ وارد ارتش بریتانیا شد و در ۱۸۹۸، به عنوان افسر ارتش، در جنگی كه در سودان رخ داد، شرکت کرد. چرچيل در سال ۱۸۹۹، ارتش را به قصد انجام فعالیتهای سیاسی ترک کرد، ولی قبل از آن به عنوان روزنامه نگار به آفریقای جنوبی - که در آن «جنگ دوم بوئر» در جریان بود - رفت. او توسط بوئرها اسیر شد و به زندان افتاد، اما توانست فرار كند.
 
مجلس و نخست وزیری
وینستون چرچیل در سال ۱۹۰۰، عضو حزب محافظه کار مجلس «اولدهام» شد، ولی بعد از مدتی از اين حزب بيرون آمد و در سال ۱۹۰۴، به حزب لیبرال پیوست. در ماه می ۱۹۴۰، «نویل چمبرلن» از سمت نخست وزیری کناره گرفت و «وینستون چرچیل» در سن ۶۵ سالگی به عنوان نخست وزیر و وزیر دفاع انتخاب شد. طي جنگ جهانی دوم، همزمان با پادشاهی جرج پنجم، رهبری بریتانیا در دست وینستون چرچیل بود. او در طول جنگ به برقراری روابط محكم با رئیس جمهور آمریکا «فرانکلین روزولت» پرداخت.
در انتخابات بعد از جنگ كه در سال ۱۹۵۰ برگزار شد، چرچیل قدرت را از دست داد؛ اما رهبر گروه مخالف باقی ماند. وي اروپا و آمریکا را به اتحاد در مقابل کمونیسم تشویق می کرد. (اصطلاح «پرده آهنین»[*] نیز اولین بار توسط او به کار برده شد).
او در سال ۱۹۵۱ براي بار دوم به مقام نخست وزیري رسيد و در سال ۱۹۵۵ برکنار شد؛ با این حال تا پايان عمر، عضو مجلس بریتانیا بود. چرچیل نقش مهمي در سیاست بریتانیا به عهده داشت و بتدریج، ميزان دخالت سلطنت را در سیاست اين كشور كاهش داد. نشانه هاي چنين عملکردي از دوران ملکه ویکتوریا تا ملکه الیزابت دوم به چشم می‌خورد.
 
افتخارات
اين سیاستمدار و نویسنده بریتانیایی، بین سالهای ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۵، یعنی در طول جنگ جهانی دوم و بار دیگر، بین سال‌های ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۵، نخست وزیر بریتانیا بود. او براي مدتي به عنوان افسر ارتش بریتانیا خدمت مي كرد و در سال ۱۹۵۳، جایزه نوبل ادبیات را دريافت نمود.
مجله تایم در سال ۱۹۴۹، «وینستون چرچیل» را به عنوان «مرد نیمه اول قرن بیستم» معرفي کرد. چرچیل در سال ۱۹۴۰ نیز «مرد سال تایم» شده بود. وي در دوران خدمت سیاسی و فعالیتش به عنوان نویسنده، افتخارات زیادی کسب کرده است.
چرچیل در ۹ آوریل ۱۹۶۳ با درخواست ریاست جمهور آمریکا، «جان اف. کندی» و با تصویب کنگره آمریکا، «اولین شهروند افتخاری ایالات متحده آمریکا» نام گرفت، ولی به دلیل ناتوانی جسمی، در مراسم کاخ سفید حاضر نشد و پسر و نوه اش، این نشان افتخار را به جاي او دریافت کردند. مردم بریتانیا در رأی گیری نوامبر ۲۰۰۲ بی‌بی‌سی، «سر وینستون چرچیل» را به عنوان «بزرگترین بریتانیایی تمام تاریخ» برگزيدند.
 
مرگ
«وینستون چرچیل» در صبح روز یکشنبه، ۲۴ ژانويه ۱۹۶۵، در اثر سکته مغزی و در منطقه «هاید پارک گیت» شهر لندن درگذشت. به دستور ملکه الیزابت دوم، برای او مراسم خاكسپاري رسمی در کلیسای «سنت پال» و با حضور ملکه برگزار شد. از سال ۱۹۱۴، این اولین مراسم رسمی در بریتانیا بود که برای فردی خارج از خاندان سلطنتی انجام می شد. این مراسم، بزرگترین مراسم از این دست در بریتانیا بود؛ به گونه اي که از بیش از صد کشور جهان، افرادی چون رئیس جمهور فرانسه، «شارل دوگل»، و رئیس جمهور آمریکا، «دوایت آیزنهاور»، در آن حضور پيدا كردند.

انگلستان

7 / 6 / 1391برچسب:, :: 19:11 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

می­گویند: مریلین مونرو زمانی نامه­ای به آلبرت اینشتین، فیزیکدان مشهور، نوشت که فکرش را بکن اگر من و تو باهم ازدواج کنیم، بچه­های­مان به زیبایی من و هوش و نبوغ  تو، چه محشری می­شوند!

اینشتین در جواب نوشت: ممنون از این همه لطف و دست و دلبازی خانم. واقعا هم که چه غوغایی می شود! اما این یک روی سکه است. فکرش را بکنید: اگر قضیه برعکس شود، چه رسوایی بزرگی به پا می شود!

روزی مردی خیلی چاق در یک میهمانی به سراغ برنارد شاو، نویسنده و نمایشنامه­نویس معروف، که مردی بسیار لاغر بود رفت و گفت: آقای شاو! وقتی من شما را می­بینم، فکر می کنم در اروپا قحطی افتاده است.

برنارد شاو هم سریع جواب می­دهد: بله! من هم هر وقت شما را می­بینم، فکر می­کنم عامل این قحطی شما هستید!

روزی نویسنده­ای جوان از برنارد شاو می­پرسد: شما برای چه می­نویسید استاد؟

برنارد شاو جواب می­دهد: برای یک لقمه نان!

نویسنده جوان برآشفته می­شود و می­گوید: متأسفم! من برخلاف شما برای فرهنگ می نویسم!

 و برنارد شاو می­گوید: عیبی ندارد فرزندم! هرکدام از ما برای چیزی می­نویسیم که نداریم!

نانسى آستور، نخستین بانویی که در تاریخ انگلستان به مجلس عوام راه یافت، زنی سخت کوش و جسور در گفتار و رفتار بود. آستور روزى از فرط عصبانیت و ناراحتی در مجلس عوام به وینستون چرچیل، نخست­وزیر پرآوازه وقت انگلستان، رو کرد و گفت: من اگر همسر شما بودم، در قهوه‌ شما زهر مى‌ریختم.

چرچیل هم با خونسردى تمام و نگاهى تحقیرآمیز به آستور جواب داد: من هم اگـر شوهر شما بودم، مى‌خوردمش!

می­گویند: روزی چرچیل از کوچه باریکی می­گذشت که تنها امکان عبور دو نفر را به صورت همزمان داشت. به اتفاق، یکی از رقیبان سیاسی زخم خورده چرچیل از راه ­رسید و قصد گذر از کوچه کرد.

پس از آنکه آن دو کمی در چشم هم نگاه کردند، رقیب به چرچیل گفت: من هیچ­وقت خودم را کج نمی کنم تا یک آدم احمق از کنار من عبور کند.

چرچیل با شنیدن این حرف، در حالی که خود را کج می­کرد، ­گفت: اما من این کار را می­کنم!

انگلستان

7 / 6 / 1391برچسب:, :: 18:41 :: نويسنده : سران کشور های 1+5
همه آدم‌ها با هم برابرند ، اما پول‌دارها محترمترند . همه آدم‌ها با هم برابرند ، اما دخترها پرطرف‌دارترند . همه آدم‌ها با هم برابرند ، اما بچه‌ها واجب‌ترند . همه آدم‌ها با هم برابرند ، اما خانم‌ها مقدم‌ترند . همه آدم‌ها با هم برابرند ، اما سیاه‌ها بدبخت‌ترند و سفیدها برترند ... البته تبعیضی در کارنیست ؛ در کل همه آدم‌ها با هم برابرند ، اما بعضی‌ها برابرترند!

انگلستان

7 / 6 / 1391برچسب:, :: 17:36 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

 

 

الکساندرپادشاه يونان(۱۸93 192۱) يک ميمون خانگي گازش گرفت و در اثر عفونت خون در گذشت.

 

 

تامس آت وي نمايشنامه نويس انگليسي (1652، 1685) مرد فقيري بود. به دنبال روزها گرسنگي سرانجام يک مقدار گوشت خريد و از شدت ولع همان لقمه دهان پرکن اول گلو گيرش شد و خفه اش کرد

 

جان وينسون ماجرا جوي بريتانيا( 1557، 1629) وي در 72 سالگي از اسب به زمين افتاد و ميخی وارونه بر زمين افتاده بود، در سرش فرو رفت.

جيمز داگلاس ارل مورتون (1525،1581) بوسيله دستگاهي شبيه گيوتين که خودش آن را به

اسکاتلنديها معرفي کرده بود، سر بريده شد.

رودولفوني يروژنرال مکزيکي ( 1880، 1917) اسبش در شن روان گرفتار شد و سنگيني طلاهايي که به همراه داشت باعث فرو رفتن به درون ماسه شد.

زئوکسيس نقاش يونان ( قرن پنجم ق.م) به تصويري که از يک ساحره پير کشيده بود آنقدر خنديد که يکي از رگ هايش پاره شد و مرد!

فرانسيس بيکن (1561،1626) براثر گرفتاري در يک سرماي ناگهاني درگذشت.

 

 

کلاديوس اول امپراتور روم( 54 ب م. 10 ق.م) با يک پر آغشته به سم خفه شد.

لنگي کاليرکلکسيونر آمريکايي ( 1886،1947) در خانه خود و در تله اي مهلک درگذشت. تله را براي دستگيري دزدان کار گذاشته بود.

 

 

هنري اول پادشاه انگليسي(1068،1135) در اثر افراط در خوردن مارماهي دچار ناراحتي روده شد و مرد.

يوسف اشماعيلو کشتي گير ترک بر اثر سنگيني طلاهايي که به کمرش بسته بود در دريا غرق شد چون نتوانست به راحتي شنا کند.

آلن پينکرتون موسس آژانس کارآگاهي آمريکا( 1819، 1884) هنگام نرمش صبحگاهي به زمين خورد و زبانش لاي دندان ماند و زخم شد و در اثر قانقارياي ناشي از اين زخم درگذشت.

 

 

آيزادورا دانکن رقاص آمريکايي ( 1878، 1927) هنگامي که در اتومبيل بود، شال گردن بلندش به چرخ عقب اتومبيل گير کرد و گردنش شکست و خفه شد.

7 / 6 / 1391برچسب:, :: 17:29 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

چرا روی آدرس اینترنت سه تا دبلیو می گذارند ؟ چون کار از محکم کاری عیب نمی کند!

 

برای قطع جریان برق چه باید کرد ؟ باید قبض آن را پرداخت نکرد!

 

 

 

نصف النهار چیست ؟ همان شام است که در واقع نصف نهار است که برای شام مانده است!

 

 

آخرین دندانی که در دهان دیده می شود چه نام دارد؟ دندان مصنوعی!

 

  

 

اگر کسی قلبش ایستاده بود چه می کنید؟ برایش صندلی می گذاریم !

 

اگر یک پیرمرد 86 ساله را دیدید که داره چیپس پیاز جعفری با سس مایونز و دوغ محلی می خوره بهش چی میگید؟ نوش جان!

 

 

 

دارچین چگونه درست می شود؟ وقتی یک چینی را دار بزنند!

 

 

 

چرا لک لک موقع خواب یک پایش را بالا می گیرد ؟ چون اگر هر دو تا رو بالا بگیرد ؛ می افتد!

 

 

 

 

اگر شخصی خیلی سر شناس باشد ؛ به نظر شما چه کاره است ؟ آرایشگر!

 

 

اگر تلویزیون روشن نشد چه می کنید ؟ آن را هل می دهیم و می زنیم کانال دو!

 

 

شباهت دماسنج با ورقه ی امتحان در چیست؟ هر دو وقتی به صفر می رسند آدم می لرزد!

 

 

چرا دود از دودکش بالا می رود ؟ چون ظاهرا چاره ی دیگری ندارد!

 

 

شباهت نون سوخته با آدم غرق شده چیست ؟ هر دو تاشونو دیر کشیدن بیرون!

 

 

فرق یخمک با آتروپات در چیست؟ یخمک خوشمزه تر است!

 

 

فرق باتری با مادر زن در چیست ؟ باتری حداقل یک قطب مثبت دارد اما مادر زن هیچ چیز مثبتی ندارد!

 

 

اختراعی که برای جبران اشتباهات بشر درست شده است چیست ؟ طلاق!

 

 

چه طوری زیر دریایی رو غرق می کنند؟ یه غواص میره در میزنه !

 

 

ناف چیست؟ ناف نمره ی صفری است که طبیعت به شکم بی هنر داده است!

 

 

خط وسط قرص برای چیه ؟ برای این که اگر با آب پایین نرفت با پیچگوشتی بره !

 

 

 

چرا غضنفر ها با دو دست دست می دهند؟ چون فرق راست و چپشونو بلد نیستند!

 

 

یک غضنفر چگونه یک پرنده رو می کشد؟ آن را از بالای یک صخره به پایین پرتاب می کند!

 

 

چرا حیف نون ها همیشه ۱۸ تایی میرن سینما ؟ چون برای کمتر از ۱۸ ممنوع بوده !

 

 

اگر در یک موسسه سطح بالا یک حیف نون ببینید به او چه می گویید؟ یک بازدید کننده!

 

تفاوت بلال و خیار چیست؟ بلال در فیلم حضرت علی بازی کرد ولی خیار نه!

 

انگلستان

7 / 6 / 1391برچسب:, :: 17:4 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

برج لندن قلعه‌ای تاریخی در مرکز لندن است که در سمت شمالی رود تیمز واقع شده‌است. در نقطه‌ای که اکنون این برج قرار گرفته احتمالاً ابتدا یک دژ بریتانیایی و سپس یک دژ رومی وجود داشته‌است. شاید ساکسون‌ها هم در این نقطه صاحب دژی بوده‌اند. بعد، ویلیام فاتح دستور ساختن یک برج سفید را داده‌است. که از قدیمی ترین قسمت‌های قلعه نظامی حاضر است. قسمت‌های مهم دیگر بنا هم، در زمان حکومت هنری سوم (۱۲۷۲-۱۲۱۶) ساخته شده‌اند. این برج یکی از ترسناک ترین ساختمان‌های دنیا نیز قلمداد می‌شود بی‌شک ناشی از تعداد زیاد اعدام‌ها، قتل‌ها و شکنجه‌هایی است که در هزار سال گذشته در پس دیوارهای این محل صورت گرفته‌است. بارها و بارها گزارش شده‌است که افراد مختلفی در دور و اطراف برج روح دیده‌اند. در یک نیمه شب زمستانی در سال ۱۹۵۷ یکی از نگهبانان از صدای برخورد یک شی به سقف از جا پرید. وقتی برای پیگیری و بررسی از اتاقک بیرون رفت موجودی سفیدرنگ و بی‌شکل را دید که بر روی برج قرار گرفته‌است. مدتی بعد آنها دریافتند که لیدی جین‌گری در تاریخ ۱۲ فوریه سال ۱۵۵۴ درهمان محل سرش از بدنش جدا شد. شاید سرشناس‌ترین سکنه برج لندن روح آن بولین باشد. او یکی از همسران هنری هشتم بود که در سال ۱۵۳۶ در این برج سرش زیر گیوتین گذاشته شد. روح او در مواقع بی‌شماری دیده شده‌است گاهی سرش را در دست دارد و بر روی برج سبز یا در کلیسای سلطنتی برج قدم می‌زند. دیگر ارواح این برج، روح هنری ششم، توماس بکت و سر والتر رالی می‌باشند.

انگلستان

7 / 6 / 1391برچسب:, :: 16:47 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

برای دانلود این بازی باید عضو شوید و بعد به ادامه مطلب بروید. ادامه مطلب هم رمز ندارد ولی نیاز به عضویت دارد.



ادامه مطلب ...
7 / 6 / 1391برچسب:, :: 16:21 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

در اين دوره زمونه هر اتفاقي ممکنه بيفته که اين هم از اون اتفاقات عجيب و غريبه…..

در يک سايت خارجي اين مطلب رو پيدا کردم. کار اين سايت زمان مشخص کردن زمان تقريبي مرگ شماست.شما اطلاعات را وارد مي کنيد،سپس زمان مرگ شما بصورت تقريبي اعلام ميشه……….

بايد خدمت تون عرض کنم که اين سايت خيلي گل کرده و توي چندتا فروم تبديل به داغ ترين تاپيک شده و همه اعضا زمان مرگ خودشون رو ارسال مي کنند.

طرز استفاده از اين سايت : اگر تاريخ تولد خود را به ميلادي نمي دانيد اينجا برويد و آن را تبديل به ميلادي کنيد. سپس به اين سايت رفته و به سوالات، پاسخ دهيد، البته اگر نياز به ترجمه داشتيد مي توانيد اينجا برويد و در خاتمه بايد خدمت تون عرض کنم که هر شخص دوست داره مي تونه پيش بيني زمان مرگ خود را تو کامنت به يادگار بذاره عمر من که 78 سال بود ببینیم عمر شما چقدره!

انگلستان

7 / 6 / 1391برچسب:, :: 14:9 :: نويسنده : سران کشور های 1+5
 
سن خودتان را به من نگویید؛ چون ممکن است حقیقت را نگویید.

رو راست باشید و به ترتیب جلو برویم، بیشتر از یک دقیقه طول نمی کشد. به ترتیب به پرسش ها پاسخ دهید.

قبل از پاسخ دادن، قول دهید که پرسش ها را از قبل نخوانید.

وقت شما هدر نمی رود (هم فال و هم تماشا)


- قبل از هر چیز ، به خاطر بیاورید که در طول یک هفته چند بار شکلات می خورید (بیش از 1 بار کمتر از 10 بار)

- عدد تعداد شکلات در هفته را ضرب در 2 بکنید.

- جواب آن را به علاوه 5 کنید.

- حاصل جمع را ضربدر 50 کنید.

- اگر امسال از تولدتان گذشته حاصل را به عدد 1760 اضافه کنید.

- در غیر این صورت جواب را به 1759 اضافه کنید.

-حالا جمع کل که چهار رقمی است از سال تولد میلادی خودتان کسر کنید.

 

*

*

*

*

*

*

*

*

*

شما به یک عدد سه رقمی رسیده اید

اولین عدد : تعداد دفعات خوردن شکلات شما در هفته است.

دو شماره بعد سن شماست!

انگلستان

6 / 6 / 1391برچسب:, :: 17:19 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

رقابت دانش آموزان مدارس بر سر امضا بسيار جالب است. شايد اين موضوع را در دوران تحصيل خودتان تجربه کرده باشيد. تعدادي دانش آموز که در گوشه اي از مدرسه يا کلاس ايستاده اند و بر روي يک تکه کاغذ خطوطي را به عنوان امضاء رسم مي کنند و آن را به رخ يکديگر مي کشند. معمولا يکي از ملاک هاي امتياز در اين مرحله سني دانش آموزان نوجوان در مورد امضا سخت بودن آن است يعني از نظر آنان امضايي که جعل يا کپي برداري از روي آن براي ديگران مشکل تر باشد امضاء بهتري است.
جالب است بدانيد که اکثر خطوطي که به عنوان امضا از دوران نوجواني انتخاب مي شود اولين بار به صورت کاملا تصادفي رسم مي گردد و همين روانشناسان را به اين نتيجه رسانده که احتمال دارد مطالعه بر روي
  اين خطوط، گوشه اي از شخصيت افراد را آشکار کند. نتايج تحقيقات آنها نيز جالب است:
کساني که به طرف عقربه هاي ساعت امضاء مي‌كنند انسان‌هاي منطقي هستند.
كساني كه بر عكس عقربه‌هاي ساعت امضاء مي كنند دير منطق را قبول مي‌كنند و بيشتر غير منطقي هستند.
کساني كه از خطوط عمودي استفاده مي كنند لجاجت و پافشاري در امور دارند.
كساني كه از خطوط افقي استفاده مي كنند انسان‌هاي منظم هستند.
كساني كه با فشار امضاء مي‌كنند در كودكي سختي كشيده‌اند.
كساني كه پيچيده امضاء مي‌كنند شكاك هستند.
كساني كه در امضاي خود اسم و فاميل مي‌نويسند خودشان را در فاميل برتر مي دانند.
كساني كه در امضاي خود فاميل مي‌نويسند داراي منزلت هستند.
كساني كه اسم شان را مي‌نويسند و روي اسم شان خط مي‌زنند شخصيت خود را نشناخته‌اند.
كساني كه به حالت دايره و بيضي امضاء مي‌كنند ، كساني هستند كه مي خواهند به قله برسند.
شما جزو کدام دسته هستيد؟

انگلستان

6 / 6 / 1391برچسب:, :: 16:59 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

 1سفید : ساکت
2 سبز : جذاب
3 قرمز : باوفا
4 سبز لجنی : فضول

5 آلبالویی : شوخ
6 گلبه ای : عاشق
7 قهوه ای : خسته کننده
8 نارنجی : باهوش
9 خاکستری : پرحرف
10 بنفش : پایه
11 زرد : جدی
12 نیلی : باحال
13 آبی : گوشه گیر
14 ارغوانی : خوشگل
15 دودی : ضدحال
16 فسفری : دیوونه
17 آبی لاجوردی : به درد نخور
18 صورتی : دوست داشتنی
19 فیروزه ای : لجباز
20 مشکی : مشکوک
21 کرم : مهربون
22 یشمی : خوش تیپ
23 طوسی : بامزه

انگلستان

6 / 6 / 1391برچسب:, :: 16:33 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

تبر سنت ماری ۳۰ یا ساختمان سوئیس ری سابق که به صورت غیررسمی، خیارشور (به انگلیسی: Gherkin) نیز نامیده می‌شود، یک آسمان‌خراش است که در منطقه تجاری شهر لندن واقع شده‌است. این برج در دسامبر ۲۰۰۳ تکمیل شده و در اواخر می‌۲۰۰۴، بازگشایی شد. این ساختمان در ۴۰ طبقه و با ارتفاع ۱۸۰ متر، در محل سابق ساختمان بالتیک اکسچنج ساخته شده‌است. این ساختمان در ۱۰ آوریل ۱۹۹۲ در اثر انفجار بمبی که توسط ارتش موقت جمهوری ایرلند کار گذاشته شده بود، به شدت آسیب دیده بود.

پس از منتفی شدن ساخت برج میلنیوم، ساختمان کنونی، توسط نورمن فاستر و مهندسان آروپ طراحی شده و کار ساخت آن نیز توسط اسکانسکا در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ انجام شد.

انگلستان

6 / 6 / 1391برچسب:, :: 15:0 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

Westminster abbey west.jpg

کلیسای وست‌مینستر کلیسایی تاریخی در مرکز شهر لندن است که عمدتاً به سبک معماری گوتیک ساخته شده و مکان سنتی مراسم تاج‌گذاری، ازدواج و تدفین شاهان و شهبانوهای بریتانیایی است.

بر اساس روایت‌ها بنیان این مکان در سال ۶۱۶ میلادی گذاشته شد. دو برج غربی آین کلیسا در ۱۷۲۲ و ۱۷۴۵ توسط نیکلاس هاکسمور ساخته شدند. بازسازی و مرمت این مکان تحت نظر سر جورج گیلبرت اسکات در قرن نوزدهم انجام گرفت. تا قرن نوزدهم این کلیسا سومین مرکز علمی بریتانیا بعد از آکسفورد و کمبریج بود.

افراد دفن شده در این مکان:

  • ادوارد خستو و همسرش ادیت وسکس
  • هنری سوم
  • ادوارد اول و همسرش النور کاستیا
  • ادوارد سوم و همسرش فیلیپای انو
  • ریچارد دوم و همسرش آن بوهم
  • هنری پنجم و همسرش کاترین والوا
  • ادوارد پنجم
  • هنری هفتم و همسرش الیزابت یورک
  • ادوارد ششم
  • آن کلیو، همسر هنری هشتم
  • ماری اول
  • الیزابت اول
  • جیمز اول و همسرش آن دانمارک
  • چارلز دوم
  • ماری دوم
  • ویلیام سوم
  • ملکه آن و همسرش شاهزاده ژرژ دانمارک
  • جرج دوم و همسرش کارولین آنسباخ
  • ماری یکم اسکاتلند
  • پرنسس دایانا، شاهدخت ولز
  • آیزاک نیوتن
  • چارلز داروین
  • ویلیام تامسون (لرد کلوین)
  • ج.ج. تامسون
  • جیمز کلرک ماکسول
  • ارنست رادرفورد
  • ادموند هالی
  • مایکل فارادی
  • جفری چاوسر
  • چارلز دیکنز
  • هنری پرسل
  • ویلیام بلیک
  • تی اس الیوت
  • جورج گوردون بایرون
  • الکساندر پوپ
  • جان میلتون
  • جین آستن

انگلستان

6 / 6 / 1391برچسب:, :: 14:43 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

تاور بریج نام یکی از مشهورترین سازه‌ها و پل‌های لندن، پایتخت انگلستان است که بر روی رود تیمز ساخته شده است. این پل که کار ساختش در ۱۸۸۶ آغاز و در ۱۸۹۴ به پایان رسید در نزدیکی پل لندن و برج لندن قرار دارد. برج‌های این پل دارای معماری گوتیک است و بخشی از مسیر جاده‌روی آن را می‌توان در مواقع لزوم بالا کشید تا کشتی‌های بزرگ بتوانند به‌راحتی از زیر آن عبور نمایند.

جمعیت شرق لندن در اواخر سدهٔ نوزدهم به شدت افزایش یافته بود و فکر ساخت پل جدیدی بر روی رود تیمز در آن ناحیه در حدود سال ۱۸۷۶ شکل گرفت. پس از آن چندین سال طول کشید تا طرح نهایی پل پذیرفته شود و سرانجام کار ساخت آن در ۱۸۸۴ آغاز گردید.

طرح انتخابی کاری از هوراس جونز با همکاری جان ولف بری بود. پنج پیمانکار و تقریباً ۴۵۰ کارگر برای ساخت این پل ۲۵۶ متری به خدمت گرفته شد و ۱۱ هزار تن استیل در چهارچوب آن به کار رفت. سرانجام کار ساخت پل که تاور بریج نام گرفت (تاور= بُرج، بریج= پل) در ۱۸۹۴ به پایان رسید. پل تاور بریج دارای برج‌هایی با معماری گوتیک ویکتوریایی بود که در آن زمان مورد پسند مردم قرار نگرفت، اما با گذر زمان این پل به یکی از معروفترین نمادهای شهر لندن بدل شد.

با توجه به محل قرار گرفتن پل تاور بریج در مجاورت بندر و در جهت دریا و نیاز عبور کشتی‌های بزرگ از زیر آن، تصمیم بر آن شد تا پل را به صورت متحرک بسازند تا در مواقع لزوم باز شده و امکان عبور کشتی‌ها و قایق‌ها را فراهم سازد. موتورهایی هیدرولیکی در برج‌های پل تعبیه شد (در اصل برج‌ها نقش پنهان‌گر را داشتند) و از نیروی بخار برای پمپاژ آب به انباشتگرهای هیدرولیک استفاده می‌شد تا موتورهای بالاکشندهٔ پل را به کار اندازد. تا سال ۱۹۷۶ که همه چیز برقی شد از این روش استفاده می‌گردید.

هر کدام از زبانه‌های پل متحرک بیش از ۳۰ متر عرض داشته و قابلیت باز شدن تا زاویهٔ ۸۳ درجه را داراست. این پل در گذشته روزانه تقریباً ۵۰ بار باز و بسته می‌شد اما امروزه این میزان به ۱۰۰۰ بار در سال کاهش یافته است. همچنین ساعات بازشدن زبانه‌ها از پیش برنامه‌ریزی شده است و طبق آن دو نیمهٔ پل به بالا و پایین کشیده می‌شود.

گرفتن عکس و فیلم از پل تاور بریج یکی از کارهای مورد علاقهٔ توریست‌هایی است که به لندن می‌آیند، اما در عین حال این امکان نیز برای بازدیدکنندگان وجود دارد که وارد برج‌ها شوند. دو برج توسط گردشگاهی در قسمت بالا به یکدیگر متصلند و نمایی زیبا از لندن را می‌توان از آنجا مشاهده نمود.

همچنین در داخل پل، نمایشگاه تاور بریج قرار دارد که مساحت گردشگاه و دو برج را شامل می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند از موتورخانهٔ ویکتوریایی که درون برج‌ها قرار دارند دیدن کنند.

در حال حاضر پل تاور بریج مورد نوسازی قرار گرفته است و انتظار می‌رود کار بازسازی آن در سال ۲۰۱۲ به پایان برسد.

بریتانیای کبیر

6 / 6 / 1391برچسب:, :: 14:31 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

 

 

کاخ باکینگهام (به انگلیسی: Buckingham Palace) اقامتگاه اصلی خانواده سلطنتی بریتانیا است. این کاخ همچنین یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های سلطتنی فعال دنیاست.

کاخ باکینگهام در سال ۱۷۰۳ برای جان شفیلد، دوک باکینگهام ساخته شد. در سال ۱۷۶۲ جورج سوم، پادشاه وقت بریتانیا و ایرلند این کاخ را برای محل اقامت خود برگزید و از آن پس این کاخ به محل برگزاری مراسم رسمی و تشریفاتی دربار بریتانیا تبدیل شد.

همچنین کاخ هولی‌روود، دیگر اقامتگاه خاندان سلطنتی بریتانیا است که در اسکاتلند واقع شده است.

Great Britain

 

 

6 / 6 / 1391برچسب:, :: 14:19 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

میدان ترافالگار یکی از اصلی‌ترین و مشهورترین میدان‌های لندن می‌باشد که در مرکز آن واقع شده و از جاذبه‌های توریستی شهر به شمار می‌آید. این میدان در ۱۸۴۵ ساخته شده و به مناسبت بزرگداشت پیروزی دریاسالار نلسون در نبرد ترافالگار چنین نام‌گذاری شده‌است،

تعدادی از ساختمان‌ها و بناهای یادبود معروف لندن همچون نگارخانه ملی لندن، کلیسای سنت مارتین-این-د-فیلدز و ستون نلسون در اینجا قرار دارند و گردشگران را به خود جذب می‌نمایند.

از دیگر عوامل معروفیت میدان ترافالگار وجود حوضچه و فواره‌هایی است که در میان آن قرار گرفته و مکان مناسبی را برای استراحت و آرامش بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد. کبوتران نیز دیگر عامل معروفیت میدان بودند که بازدیدکنندگان برای دانه دادن به آنها به اینجا می‌آمدند اما به دلیل آلودگی و نازیبایی ناشی از فضولات این پرندگان و تهدید سلامتی انسان، دانه دادن به آنها ممنوع گردید و شیوه‌های گوناگونی از جمله استفاده از پرندگان شکاری دست‌آموز به خدمت گرفته شد تا مانع از بازگشت کبوتران به میدان ترافالگار شود و امروزه تنها تعداد اندکی از کبوتران در این میدان مشاهده می‌شوند.

همچنین برپایی بسیاری از جشن‌ها، بزرگداشت‌ها، گردهمایی‌ها، اعتراضات و راهپیمایی‌های سیاسی و غیر سیاسی نیز در این میدان صورت می‌گیرد. در پی اعتراضات مردم به سیاست وال استریت مردم لندن این میدان را نیدان التحریر خواندند.

Britain

6 / 6 / 1391برچسب:, :: 13:59 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

ابتدا عضو شوید و در بخش نظرات اعلام کنید این 3 بازی را می خواهید سپس رمز ادامه مطلب برایتان ارسال می شود.

توجه: این سه بازی مخصوص بچه های زیر 10 سال است.

انگلستان

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.


ادامه مطلب ...
6 / 6 / 1391برچسب:, :: 12:50 :: نويسنده : سران کشور های 1+5
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آريا1+5 و آدرس 51aria.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

با سپاس فراوان سران کشورهای۱+۵





نويسندگان